U moet uw verzekeringen op orde hebben (inboedel, opstal, Wettelijke Aansprakelijkheid) en bij de verzekeraar aangeven dat u de woning of het pand verhuurt. Daarnaast moet u rekening houden met de voorwaarden die kunnen worden opgelegd door de verzekeraar, VvE, de hypotheekverstrekker en (lokale) overheden.
Wilt u het beheer van uw woning of bedrijfspand uit handen geven? Hier kan Van der Borden Huur & Beheer u tot dienst zijn. Wij bieden technisch- en administratief vastgoedbeheer aan. Wij verzorgen de maandelijkse huurbetalingen en de jaarlijkse huurindexatie. Daarbij regelen we noodzakelijke reparaties. Ook administratieve zaken als borgbeheer en debiteurenbeheer kunnen we u uit handen nemen.
Kortom: wij bemiddelen, beheren en bewaken uw woning of bedrijfspand met u als verhuurder in het middelpunt.
Als vastgoedmanager bestaat onze dienstverlening uit diverse onderdelen.
Commercieel beheer
Door onze jarenlange ervaring in de Noord-Hollandse huurmarkt, kunnen wij een reëel advies uitbrengen over mutatiehuurprijzen en de jaarlijkse huurverhoging. In heel Noord-Holland heeft Van der Borden Huur & Beheer grote naamsbekendheid verworven. Mede dankzij deze naamsbekendheid en een goede prijs-kwaliteitverhouding van de woningen is het leegstandspercentage bij ons nihil. Mede door onze huidige beheer-portefeuille, die zich over geheel Noord Holland verspreid, hebben wij veel kennis van de lokale markt(en.)
Bij ons is klanttevredenheid van het allergrootste belang. Ons doel is om het woongenot voor huurders zo optimaal mogelijk te houden, uiteraard binnen het beleid van u als verhuurder. Door goed te luisteren en te overleggen met bewoners en eigenaren en daarnaast regelmatig de complexen te bezoeken, zijn wij goed op de hoogte wat er leeft onder de mensen. Voordat er een toewijzing voor een huurder wordt gedaan, maken wij persoonlijk kennis met de kandidaten en controleren de persoonlijke gegevens.
Administratief beheer
Maandelijks worden de mutaties van de objecten verwerkt. Aan de hand van een maandrapportage houden wij de verhuurder op de hoogte van o.a. mutaties, verhuurbaarheid en eventuele huurcommissiezaken. Wij werken met het geavanceerde computersysteem Rems. Hierdoor kunnen wij u op elk gewenst moment de actuele stand van zaken geven. Het is mogelijk om online over onze schouders mee te kijken, waarmee wij dus met transparantie op “uw winkel” passen.
Financieel beheer
Aan het begin van elke maand worden de huren geïncasseerd, zoveel mogelijk via automatische incasso. Mocht er niet betaald worden dan wordt er een aanmaningsprocedure gestart. Hiervoor maken wij gebruik van onze jarenlange relatie met hetzelfde deurwaarderskantoor. Wij hebben de mogelijkheid om in hun systeem de stand van zaken te bekijken, bijvoorbeeld of betalingsregelingen zijn nagekomen. Afrekeningen en servicekosten worden binnen de wettelijke termijn aan de bewoners toegestuurd. Indien noodzakelijk, zullen wij het voorschotbedrag van de servicekosten aanpassen.
Technisch beheer
De onderhoudsstaat van uw bezit is van groot belang voor beide partijen. Onder de onderhoudsstaat vallen verschillende elementen zoals klanttevredenheid, prijs-kwaliteitverhouding, uitstraling in het kader van verhuurbaarheid en het behouden van een goede waarde. Wij denken mee met zowel huurder als verhuurder. Bijvoorbeeld modernisering of verduurzaming tegen huurverhoging.
Door goede praktijkervaringen van onze technische mensen wordt de onderhoudsstaat van uw woning of bedrijfspand gewaarborgd. Wij zijn van mening dat gebreken in een woning zo snel mogelijk moeten worden verholpen. Het is van belang om de lijnen met elkaar kort te houden.